חשיבות דלתות פנים בבית

מה החשיבות של דלתות פנים בבית?

דלתות בבית הן אחד הרהיטים החשובים, מכיוון שהן תוחמות לנו את החדרים ומגדירות לנו היכן חדר אחד מתחיל ואיפה חדר אחר נגמר, בנוסף עיצוב הדלתות אומר משהו על הבעלים של הבית. בדרך כלל אומרים כשדלת אחת נסגרת אחרת נפתחת, במאמר הבא כדאי שכל הדלתות יפתחו.

הצעד הראשון לעשות לפני שהולכים לבחור דלתות, הוא קודם כל לספור את מספר הדלתות שנרצה שיהיו בבית, לא בטוח שכל פתח בבית נרצה שיהיה סגור בדלת, זה גם מייקר את העסק וגם לא פרקטי. מחירה הממוצע של דלת נע בין 1,000 ש"ח ל 2,000 תלוי כמובן בחומר הגלם ובדגם.

 

חשיבות דלתות פנים – מבנה דלת פנים

בנוסף כדאי לחלק את דלתות פנים הבית לשני סוגים, דלת ראשית, דהיינו כניסה ושאר דלתות הבית, בדרך כלל תהיה דלת כניסה אחת אלא אם יש גם כניסה אחורית או יותר לדירה ואז צריך לעשות שיקולים אחרים, של איזו דלת פחות בשימוש או פחות רואים, ואז פחות נורא להשאיר אותה פשוטה. ישנם כמה סוגי פתיחה של דלתות, יש את הפתיחה הרגילה שנקראת פתיחת כנף, ויש את דלת ההזזה שהיא נותנת מפתח של 180 מעלות עם הקיר. יש גם דלת כנף עם צירים נסתרים הנושאים את משקל הדלת באופן יעיל יותר.

כאשר מדברים על חשיבות דלתות פנים מדברים גם על רוחב הפתח שלהן, פה נכנס שיקול חדש, אם הבית שנרכש הוא בית שאתם הולכים לגור בו שנים עד לגיל שיבה הרי שחשוב לעשות מפתח דלת רחב גם לכיסא גלגלים שבבוא היום אתם עלולים להיות זקוקים לו, לא כדאי לחכות ליום בו תיאלצו לשבור קירות ודלתות במיוחד לעניין זה. בכניסה לחדרים קטנים עדיף לשים דלת הנפתחת החוצה או דלת הזזה, מכיוון שהדלת מקטינה את נפח החדר.

כמו כן כאשר באים לבחור דלתות לחדרי שירותים רצוי גם כן לבדוק שהדלתות אקוסטיות וחסינות רעשים, כי לא נרצה כמובן שהאורחים שלנו ישמעו את הקולות הבוקעים מחדר השירותים וגם להיפך, אם בן אדם בשירותים, נעדיף שיהיה לו שקט כמה שאפשר. דלת עשויה מחומר שנקרא פלקסבורד- סיבי פשתן ועץ דחוסים, תספק איטום טוב לחדרי שינה. בנוגע לדלתות של שירותים ומקלחת מלבד העובדה שהן צריכות להיות אטומות לרעשים הן קודם כל צריכות להיות עמידות לרטיבות ולשינויי טמפרטורות, ציפוי פורמייקה יעשה את העבודה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!