חידוש דלתות עץ

חידוש דלתות עץ – איך זה נעשה?

דלת הכניסה של הבית שלנו ודלתות הפנים יוצרות חיץ בין עולמינו הפרטי ובין החוץ ולכן יש להן חשיבות רבה – לעמידותן, לרמת ההגנה שהן מספקות ולמראן. כל דלת זקוקה לתחזוקה כאשר פעולות התחזוקה תלויות בחומר ממנו הדלת עשויה.

בעלי בתים רבים בוחרים להתקין בביתם דלתות שעשויות מעץ. אם גם אתם נמנים ביניהם וודאי תרצו לדעת כיצד לשמור על הדלתות מפני מפגעים וכיצד ניתן לחדש אותן כך שיראו יפות ואסתטיות גם לאחר חלוף השנים. תחזוקה נכונה תאפשר לכם למנוע את הבלאי שעשוי להיווצר בעקבות עובש, קילוף צבע או חדירת מים שגורמת לעץ להתנפח.

 

חומרי הגנה מיוחדים לעץ – איך לגרום לדלת העץ להיראות בריאה וחדישה?

שמירה על דלת העץ, תחזוקתה השוטפת וחידושה כוללים בראש ובראשונה את ניקויה, ניקוי האבק שמצטבר על הדלת ועלול לגרום לאלרגיות ופגיעה במראה יכול להתבצע על ידי מטלית נקייה. את דלתות פנים אפשר לנקות באמצעות תכשיר ייעודי להברקת דלתות עץ זולות או באמצעות סבון שומני. יש להקפיד לעבור עם המטלית על שני הצדדים של הדלת ועל המשקוף, המסגרות והצירים. ניתן למצוא מגוון חומרי ניקוי שמתאימים לדלתות עץ בחברות מקצועיות.

תחזוקת העץ כוללת גם שימוש בחומרי שימור שמגנים על דלתות פנים מעץ מלא מפני מזיקים וריקבון. חשוב לוודא שהחומר בו משתמשים מחזיק ברישיון מהמשרד לאיכות הסביבה. נוסף על כך, רצוי לשמן את הדלת אחת לתקופה. באמצעות שימון הדלת באמצעות חומר ייעודי לדלתות עץ יהיה ניתן להגן על הדלת מפני ייבוש – דבר שגורם לסדקים ודהיית צבע. השימון ישמור על השומן הרווי שמצוי בעץ באופן טבעי.

יש לזכור שדלתות כניסה מעץ ודלתות החצר או הגג חשופות לפגעי הסביבה בצורה רבה יותר מדלתות הפנים ולכן יש לתחזק אותן בתדירות רבה יותר. נוסף על השימוש בחומרים השונים רצוי להתקין גגון שיגן על הדלתות החיצוניות מפני גשמים וקרינת שמש.

 

צביעת דלתות מעץ – לבחור בחומרי צביעה ייעודיים לעץ

אם אתם רוצים חידוש דלתות עץ ולחסוך כספים ניתן לצבוע אותן. אפשר לצבוע את הדלתות באותו הצבע בו היו צבועות או לשנות את הצבע – הדבר תלוי בהעדפה האישית של בני הבית. אפשר למצוא מגוון צבעים טבעיים שמבוססים על טרנפנטין, חומר זה מבליט את יופיו של העץ, חודר לעומקו ושומר על הצבע מפני קילוף. כדאי מאוד לבחור בצבע שמאפשר ללחות להתנדף אך שומר על העץ מפני מים ומכיל חומר שמשמיד פטריות, מזיקים, עובש וריקבון.

חשוב מאוד לרכוש את המוצרים מחברה מקצועית ואיכותית שמתמחה בתחום צביעת עץ וחומרים שמתאימים לחידוש דלתות עץ. כדי לבחור בחברה מקצועית רצוי לקרוא על הנושא באינטרנט ולזכור כי רוב המוכרים שעובדים בחנויות "הכל לבית" ממליצים על ההיצע הקיים ולא על החומרים שהכי טובים לדלת.

את צביעת דלתות פנים ניתן לבצע באופן עצמאי או על ידי קבלת שירות מבעל מקצוע. יש לזכור שצביעת הדלת כוללת שלבים שונים – ראשית, יש לפרק את הדלת ואת הפרזולים ולהשכיב אותה, לאחר מכן צריך לנקות אותה, לשייף אותה באמצעות נייר ליטוש מתאים ולנקות את האבק שנוצר בעקבות השיוף. בהמשך יש להתחיל בצביעה ולבצע את הפעולה באמצעות רולר. יש לצבוע בפסים ישרים, בתנועות ארוכות, בשכבה דקה ולא לעצור.

אחרי שהדלת מתייבשת יש לצבוע אותה שוב כדי לקבל מרקם אחיד, להמתין עד שהיא תתייבש ותתאוורר במשך יממה לפחות ולעבור לצביעת הצד השני. לאחר מכן יש להחזיר את הדלת למקום ולהתקין את הצירים והפרזולים. לסיכומו של דבר – מדובר על תהליך שצריך להתבצע בצורה מדויקת ואיכותית ולכן כדאי להזמין צבעי מקצועי.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!