החלפת דלתות פנים ומשקופים

החלפת דלתות פנים ומשקופים – פתרון מנצח לשדרוג הבית

השיפוץ בבית הגיע לסיומו. אחרי תקופה מורטת עצבים, הגיע הרגע בו ניתן סוף סוף להנות מתהליך העיצוב. כל אדריכל לעיצוב פנים יודע שדלתות פנים הן חלק חשוב מעיצוב הבית. דלתות מוסיפות שלמות והרמוניה לעיצוב החלל. כיום ישנם סוגים רבים של דלתות פנים בעלי סגנון, תכונות וסוגי חומר שונים. במאמר זה נראה אילו מאפיינים יש לבדוק בזמן החלפת דלתות פנים ומשקופים בבית.

 

החלפת דלתות פנים ומשקופים – סוגי פרמטרים שונים המשפיעים על בחירתנו

אז, לפני שנתחיל את תהליך החלפת דלתות פנים ומשקופים, איך בוחרים דלתות פנים שיתאימו לחלל הבית? ראשית, בואו נבדוק אילו פרמטרים של דלתות פנים משפיעים על הבחירה שלנו:

  1. סגנון – דלתות פנים הן חלק מהעיצוב הכללי של החלל, לכן המראה הוא נקודה משמעותית בהחלטה שלנו. עיצוב הדלת מורכב ממספר מאפיינים:
  • מרקם גימור – חלק, מחוספס, מט, מבריק, "דמוי עץ", "דמוי בטון"
  • צבע ציפוי – דלתות בהירות הן הפופולריות ביותר, אפשרויות צבע (אדום, כחול, ירוק) מבוקשות פחות, אך יש לזכור כי הצבע אותו נבחר צריך להשלים את התמונה הכללית בעיצוב החדר.
  • דפוס – קווים גיאומטריים, דוגמאות קלאסיות, חוסר דפוס, מוטיבים פרחוניים, שילובים שונים של תוספות זכוכית.
  • דלתות נסתרות – דלתות שמתמזגות לחלוטין עם הקיר ואינן נראות מיד.
  • דלתות מתחת לתקרה – הגרסה הקלאסית של דלת הכניסה – כ-200 ס"מ, כלומר יש מרחק מהדלת לתקרה, גרסה מודרנית מעניינת היא דלת בגובה של כל הקיר.
  1. עלות – קריטריון זה תמיד חשוב. ליצרנים רבים יש הנחות ברכישת מספר דלתות, כך שתוכלו לקנות דלתות פנים איכותיות ויפות במחיר מציאה. תמיד מומלץ לשאול על מבצעים קיימים ולבדוק האם הספק יכול להעניק עבור דלתות פנים לבית מחירים מוזלים .
  2. איכות ואמינות – כולנו רוצים שהדלת תשרת אותנו לאורך זמן וללא בעיות: שמנגנון המנעולים יפעלו כמו שצריך, שהפרזול לא ידהה או יישרט ושהדלת לא תאבד את המראה המקורי שלה לאורך זמן.
  3. בידוד רעשים וריח, כניסת אור – לרבים מאיתנו חשוב שהדלת תבודד רעש מבחוץ ולא תיתן לא לצאת מהחלל, מה שחשוב במיוחד בחדרי השינה ובחדרי הילדים. כניסת אור לחלל המתאימה למטבחים ולסלון, ופחות חיונית בחדרי שינה. כמו כן, דלת פנים איכותית תבודד ריחות מחלל המטבח והאמבטיה.
  4. אופן הפתיחה – בעת החלפת דלתות פנים ומשקופים רוב הקונים בוחרים בדלתות קלאסיות עם פתיחה כלפי חוץ, זוהי האופציה הזולה ביותר מכל העיצובים. אך יש סוגי פתיחה נוספים הקיימים בשוק אותם כדאי לקחת בחשבון, לדוגמא:
  • דלתות הזזה הנעות לאורך הקיר על מנגנון רולר. הן חוסכות במקום, אבל החיסרון העיקרי שלהן הוא בידוד נמוך מרעשים וריחות.
  • דלת אקורדיון בפתיחה שלה מתקפלת לשניים או יותר. דלתות כאלה פופולריות באמריקה ובאירופה. היתרון העיקרי הוא חיסכון במקום, שחשוב במיוחד בחדרים קטנים (חדר אמבטיה, מסדרון, חדר הלבשה). החיסרון הוא במחיר אשר גבוה מהדלת הקלאסית והיא מגיעה בפחות עיצובים.
  • דלתות רוטו הן דלתות שבפתיחה מסתובבות בפתח. היתרונות הם נוחות, מיוחדות, חיסכון במקום. החסרונות הם מחיר גבוה ובידוד קול נמוך.

החלפת דלתות פנים ומשקופים

 

החלפת דלות פנים ומשקופים – באיזה סוג חומר לבחור?

את כל דלתות הפנים המודרניות ניתן לחלק לשני סוגים: דלתות פנים מעץ מלא ודלתות פנים משילוב של חומרים שונים כמו סיבית, MDF, פורניר, PVC ודיקט.

דלתות פנים מעץ מלא – האפשרות הפופולרית ביותר היא דלת מעץ אורן, זו גם אפשרות זולה יחסית. עם זאת, אורן הוא חומר גלם רך ואינו עומד היטב בלחץ מכני, וכדי להקשות את פני השטח של דלת אורן, היא מכוסה באמייל, מה שמוריד מאיכות הדלת. דלתות עשויות עץ אלון נבדלות בעמידותן ובחוזקן, אך יחד עם זאת הן יקרות. כמו כן, יש לזכור כי דלתות מעץ מלא בדרך כלל כבדות ועם הזמן הצירים מתחילים לצנוח. בנוסף, עץ אינו מגיב טוב לרטיבות, ולכן אינו מתאים להתקנה בחדר האמבטיה, ויש לשם לב בזמן שטיפת ריצפה שלא יהיו מים עומדים באזור הדלתות והמשקופים.

כיום השימוש הפופולארי יותר הוא בדלתות פנים מחומרים משולבים. הן עמידות יותר, קלות משקל, זולות בהרבה מדלתות מעץ מלא ומגיעות במגוון צבעים ועיצובים. ואם כבר אתם נמצאים בשלב החלפת דלתות פנים ומשקופים, 'דלתות בכר' זה המקום בו תוכלו להתרשם ממגוון רחב של דלתות פנים, המגיעות בעיצובים שונים, בעלות איכות מירבית ועמידות, כך שבוודאות תוכלו למצוא את הדלת שתתאים בצורה מדויקת לעיצוב של הבית ותשרת אותכם לאורך זמן.

 

החלפת דלתות פנים ומשקופים – שאלות ותשובות

החלפת דלתות פנים ומשקופים – כיצד לבדוק את איכות ההתקנה?

לאחר התקנת דלתות פנים ישנם קריטריונים חשובים שלפיהם נקבעת איכות ההתקנה של דלתות הפנים. יש לשם לב כי הדלתות לא נסגרות מעצמן, בחיבורי המשקוף לא צריכים להיות רווחים מיותרים, כמו כן הדלת עצמה צריכה להיכנס בצורה מדויקת לחלל המשקוף. בנוסף, יש לבדוק כי בעת ביצוע ההתקנה לא נוצרו סדקים לא במשקוף והדלת עצמה לא ניזוקה. במידה ותענו על כל הקריטריונים בחיוב ללא היסוס תוכלו לדעת כי ההתקנה התבצעה בצורה מקצועית.

האם עדיף לבצע החלפת דלתות פנים ומשקופים באופן עצמאי?

על מנת שהדלתות ישרתו אתכם נאמנה לאורך שנים רבות, יש חשיבות מכרעת להתקנה נכונה שלהם. תמיד ההמלצה היא לעשות זאת על ידי אנשי מקצוע, אולם חלקנו יעדיפו להתקין את הדלת בעצמנו. עם הרבה זמן פנוי, רצון, כישורים מתאימים והיכולת להתמודד עם כלי העבודה, אתם יכולים לצלוח את המשימה זו בעצמכם. רק קחו בחשבון שהתקנת דלתות פנים בשיטת "עשה זאת בעצמך" לא צפויה להביא לחיסכון כספי משמעותי, אלא ההיפך הוא הנכון.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!