דלת פנים מעץ

למה לי דלת פנים מעץ?

דלתות פנים מעץ מלא מטרתן לשמש הפרדה בין החללים שלה הבית, המשרד או כל מבנה אחר. כמו כן, הן מבודדות מפני רעש של הסביבה מבחוץ. כשרוכשים דירה, בית פרטי או משרד, המבנה מגיע כפי שהוא עם הדלתות פנים, כך גם יקרה אם תגיעו לרכוש דירה או משרד שהוא יד שנייה. חשוב שתדעו שבכל זמן שתחליטו תוכלו להחליף את כל הדלתות בפנים הבית בדלתות חדשות דקורטיביות שמותאמות לעיצוב הכללי.

רוב דלתות הפנים עשויות מעץ או בתוספת של זכוכית ואלמנטים נוספים, ובדרך כלל צבועות בצבעי שמן שמיועדים לעץ, או שהן מכוסות בפורמייקה, טפט או למינציה. תוכלו למצוא היום את דלתות למינטו, שהן דלתות עץ מודרניות ומקנות אווירה צעירה. הן מגיעות במגוון של צבעים לפי בחירה והן נחשבות לאמינות ובטיחותיות. במאמר להלן נספק את כל היתרונות והחסרונות של דלתות פנים מעץ.

 

רמת היעילות של דלתות עץ

דלתות פנים מעץ מלא או דלת פנים מעץ דחוס – MDF הן נחשבות לדלתות יעילות. הן מעניקות אינטימיות מרבית ופתיחה וטריקה שקטה. יש להן מראה יפה ולא כבד מדי, והן מבודדות מרעש במידה שמאפשרת אינטימיות לכל דייר בבית. גם הסגירה שלהן אינה רועשת ומאוד פשוטה, והן מבודדות ברמה מסוימת גם מחום וקור. אחד החסרונות של דלת פנים מעץ הוא שבמקים מסוימים דלת עץ לא תחסום רעש מספיק, אלא כן היא נחשבת לדלת אקוסטית שיש בה חומרים מבודדים.

 

דלת פנים מעץ במחיר נוח

מחיריהן של דלתות פנים יכול להשתנות לפי חומר הגלם שממנו עשויה כל דלת, יש השפעה גם לעיצוב ולרמת הגימור של כל דלת ולרמת האקוסטיקה, כל אלה יכריעו בסופו של דבר על המחיר הסופי. דלתות פנים מעץ מלא יכולות להיות הרבה יותר יקרות מעץ MDF.

דלתות מעץ גושני או עץ אורן וכו' יכולות להיות מעוצבות על ידי מעצב שמתמקצע בעיצוב דלתות או רהיטים ומלבד להיות פריט שימוש הן משמשות גם כפריט דקורטיבי לחלל, אך לרוב העץ שנותi מענה הולם uלא יקר, המאפשר רכישה של כמה דלתות ולאבזר איתן את כל החללים.

 

דלתות בטיחותיות

לרוב דלת פנים מעץ נחשבת לדלת בטיחותית בשונה מהחשיבה שרק דלתות חוץ צריכות להיות בטיחותית, שכן חומר הגלם הוא בטיחותי ואינו שביר, לעומת דלת זכוכית שהיא יכולה להתנפץ במידה וחובטים בה או שנופל עליה משהו והיא עלולה להתנפץ בקלות. במידה ומעוניינים בדלתות פנים שעומדות בפני שרפות, יש אפשרות למרוח עליהן חומר שמונע בעירה במקרה חירום.

יש השואלים האם דלתות עץ הן דלתות עמידות במים? אם כן, זה תלוי, במידה ויש שיטפון בבית או נטייה לשטוף את הבית בכמויות של מים שבתות לבקרים, אזי יש בעיה, כיוון שהעץ הוא חומר שנרקב נוכח כמויות מים שבשגרה, ולכן זה חסרון מהבחינה הזו. דלתות עץ לא יהיו בטיחותיות בפני פורצים כיוון שהן יחסית פשוטות ואינן מכילות פלדה שחוסמת ומרתיעה פורצים.

 

התקנה

ההתקנה של דלתות פנים מעץ לדוגמא – דלתות הזזה, פשוטה יחסית כשמדובר בדלתות קלות שעשויות מעץ דחוס. כל מתקין מקצועי ידע להתקין דלתות ולהכניס את הדלתות למקומן עם הסבר מודרך כיצד לשלוף אותן במידת הצורך.

 

בלאי

דלתות עץ עמידות לשנים ארוכות, כל עוד אין להן מגע עם לחות ומים, ובמידה ומדובר בדלת שהיא מיועדת לחדר האמבטיה או למטבח או כול אזור שיש בו הרבה אדים ולחות, עם הזמן הדלת יכולה להראות סימני ריקבון ונפיחות.
נסכם, שכמו לכל דבר, גם לדלת פנים מעץ יש יתרונות וחסרונות וחשוב לדעת היכן ממקמים אותה ולמה היא מיועדת. רק שנבין מה הצרכים שלנו מהחלל עצמו נדע להתאים את דלת העץ הנכונה בדיוק לחלל שברשותנו.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!