דלת הזזה: עיצוב מושלם ויתרונות רבים

מהי דלת הזזה?

דלת הזזה היא אחד מסוגי הדלתות הנפוצים ביותר בשימוש ביתי. הסיבות לכך ברורות: מדובר בדלת שמספקת את הצורך הבסיסי של מתן פרטיות תוך שימוש מינימלי בחלל של החדר. בנוסף, בניגוד למה שהיה בעבר, דלתות ההזזה מגיעות היום במגוון עיצובים, צבעים וחומרים, כך שאותה דלת הזזה דקורטיבית ומעוצבת היא לא רק מוצר פונקציונלי מאוד, היא גם יכולה להוות תוספת משמעותית בשדרוג של עיצוב החדר המיועד.

מה שמעיד על השימושיות הגבוהה שלהן הוא השימוש הנרחב של דלתות הזזה אוטומטיות בשורה של מוסדות ציבור. שם מדובר בעיקר בדלת הזזה כפולה (שמורכבת משתי דלתות הצמודות זו לזו), סוג אשר ניתן למצוא גם בשוק הדלתות לבית.

 

אילו דלתות נמצאות היום בשוק?

דלתות ההזזה השונות נבדלות בניהן, קודם כל, בחומר ממנו הן עשויות. בעבר הייתה קיימת דלת הזזה רק מסוג אחד, דלתות העץ הלבנות עם משטחי הזכוכית במרכז. היום, אפשר למצוא מגוון רחב של דלתות פנים מסוג הזזה, מזכוכית, מאלומיניום וגם דלתות פנים מעץ מלא, בעיצובים רבים יותר מבעבר. מעבר לחומרים, דלתות ההזזה של ימינו מאופינות גם באביזרים שונים, שהם אומנם קטנים, אך יכולים לתרום רבות לאיכות השימוש בדלת: ראשית, יש דלתות הזזה רבות שמגיעות עם מנגנון נעילה.

כך בעצם, דלתות הזזה יכולות לספק את אותה מידה של פרטיות כמו דלתות הכנף, מבלי לתפוס מקום בחלל החדר. מעבר לכך, ישנו שיפור גם במסילה שעל גביה מותקנת הדלת: כבר לא מדובר במסילות זולות, שמרעישות בזמן הפתיחה והסגירה: המסילות היום הן מסילות איכותיות ושקטות, כך שניתן להשתמש בהן גם באמצע הלילה, בחדרי שינה. לבסוף, דלתות ההזזה יכולות לכלול גם מברשת קטנה בתחתית הדלת, שמונעת מעבר של קור, חום וריח- החוצה ופנימה. כל התוספות הללו הופכות את דלת ההזזה להשקעה הרבה יותר משתלמת מבעבר.

התאמת דלתות ההזזה לבית שלכם

באופן טבעי, דלת הזזה איננה מתאימה לכניסה של בית פרטי, שכן היא לא מספקת רמת הגנה מקסימלית כמו דלתות כניסה מתקדמות. התקנת דלת הזזה לבית שונה מהתקנת דלת כנף: בעוד שדלת כנף מתבססת על צירים, דלת הזזה מתבססת על מסילה. דלת ההזזה יכולה להיות עם כיס פנימי, כלומר מרווח בקיר שאליו נכנסת הדלת בעת הפתיחה והיא יכולה להיות ללא כיס. התקנת דלת ללא כיס היא קלה יותר. כך או אחרת, מאחר וזוהי דלת שמיועדת בעיקר לחללים צרים, ישנה חשיבות ללקיחה מדויקת של המידות הרלוונטיות, לפני ההתקנה.

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!