דלתות הזזה לחדר

דלתות הזזה לחדר – סקירת שוק שתעזור לכם לבחור

רבות דובר על חשיבות השילוב בין פונקציונאלית ועיצוב בתכנון הבית. זהו עניין שיש להתייחס אליו במישורים רבים בבית אך במיוחד בכל הקשר אל בחירת דלתות פנים לחדרים השונים. הדלתות אמורות להשתלב היטב בקונספט העיצובי של הבית כולו ואף להיות נוחות לפתיחה וסגירה מבלי שיתפסו מקום רב מידי במרחב. כיצד ניתן להשיג זאת? באמצעות דלתות הזזה לחדר השינה של ההורים והילדים, חדרי השירותים והאמבטיה ושאר החדרים הבית.

 

היתרונות של דלתות הזזה לחדר בתור דלת פנים

השימוש בדלתות הזזה בתור דלתות פנים נולד מתוך יישום דומה הקשור לארונות הזזה. בדלתות אלו הכנף נעה על גבי מסילה אופקית הלוך ושוב ולא על גבי ציר סיבובי כמו בדלת רגילה. כתוצאה מכך משיגים מספר יתרונות ברורים לעומת סוגי דלתות אחרות:

  • יותר שטח פנוי בחדר – דלתות שנפתחות על ציר לתוך החדר מחייבות פינוי מקום עבור רדיוס הכנף. משמעות הדבר היא כי רהיטים וחפצים שונים אינם יכולים להימצא ברדיוס זה. דלתות הזזה נעות בצורה אופקית ולכן מאפשרות הרבה יותר שטח פנוי בחלל החדר.
  • ניתן להיכנס לחדר ללא חשש – עם דלת הזזה בחדר אין חשש מפתיחתה תוך כדי גרימת פציעה למי שעומד בסמוך אליה מתוך החדר.
  • התאמה לילדים – דלתות ציר רגילות עלולות להיטרק בקלות. ילדים קטנים עשויים להיפצע כתוצאה מכך עם חבלות ושברים באצבעותיהם העדינות. במקרה של דלתות הזזה לחדר אין שום סיכוי כי הדבר יקרה.
  • אלגנטיות עיצובית – כל העיצובים שיש כיום לדלתות הפנים הרגילות ניתנים ליישום גם על גבי כנפי דלתות ההזזה בקלות. בנוסף ניתן להעלים את הדלתות בקלות לתוך כיס וליצור חלל גדול ומרווח מתי שרוצים.

 

דלתות הזזה לחדר – אילו אפשריות קיימות?

ראשית כל, יש לדעת כי דלתות הזזה לחדר השונות יכולות להגיע עם או ללא משקוף. משום שהן נעות על גבי מסילה אין צורך בהתאמה מיוחדת שלהן לקיר מלבד לגומחת הנעילה, ולכן משקוף עשוי להיות מיותר. מעבר לכך, ניתן למצוא 4 סוגים עיקריים של דלתות פנים מעוצבות על בסיס הזזה:

  • דלתות נפתחות לתוך כיס – בסוג דלתות זה מיישמים כיס בקיר גבס קטן כך שכשהדלת נפתחת היא למעשה מוסתרת בתוכו. המראה הוא אלגנטי, מינימליסטי ומושלם.
  • דלתות ללא כיס – אלו הן דלתות שבהן רק המסילה מוסתרת ע"י קרניז או פרופיל דקורטיבי כך שהן נראות כלפי חוץ או פנים, בהתאם לתכנון ההתקנה שלהן.
  • דלתות אקורדיון – הכנף של דלתות אלו מתקפלת בצורה קומפקטית בעת הפתיחה והן מהוות אלטרנטיבה מצויינת לכל מי שאינו מעוניין ליצור כיס בקיר אבל עדיין רוצה להשיג מראה של דלת שנעלמת בעת סגירתה.
  • דלתות כנף כפולה – כאשר פתח הכניסה גדול ניתן לתכנן דלת כפולה שבה שתי הדלתות נעות לכל הכיוונים, לפתיחה ועד לסגירה. במצב זה הנעילה תתבצע במרכז, בנקודת המפגש של שתי הכנפיים.

הדלתות עצמן יכולות להיות עשויות ממגוון רחב של חומרים כגון עץ, MDF, אלומיניום, פלסטיק ואפילו זכוכית.

 

אז מה כדאי? דלת הזזה עם כיס או ללא?

ההבדלים בין דלתות הזזה לכיס לבין דלתות ללא כיס ניכרים במחיר שכן יצירת הגומחה, שעשויה מאלומיניום בחיפוי גבס טומנת בחובה עלויות נוספות. אלא שלעומת דלתות ללא כיס שמנגנון ההזזה שלהן יכול להינזק כתוצאה מדחיפות כשנכנסים או יוצאים מהחדר, הדלתות שנפתחות לתוך כיס מוגנות ולכן ההשקעה הנוספת בהחלט משתלמת. 

 

עוד מידע על דלתות הזזה שחשוב להכיר לפני הרכישה

אז החלטתם כי דלתות הזזה לחדר השינה ולעוד חדרים בבית הן רעיון מצויין. כעת הגיע הזמן כי תכירו עוד מידע על דלתות הזזה שקשור לטווחי המחירים. ובכן, במרבית המקרים תמצאו עבור דלתות הזזה מחיר שגבוה יותר מדלתות הציר הרגילות וזאת בשל המנגנון הייחודי שלהן. מעבר לזאת, חשוב לדעת כי טווח המחירים משתנה בין דלת לדלת בהתאם לאיכות המנגנון, חומר הדלת (עץ מלא למשל, יקר יותר מ- MDF ומחייב מנגנון חזק יותר בשל משקל הדלת) וחומרי הגימור.

מבחינת הגימורים ניתן למצוא את הפורניר, שיקר מעט יותר מצביעה אפוקסית בתנור. דלתות הזזה מזכוכית רבודה הן היקרות ביותר כאשר ניתן לקבל אותן בעיצובים מרהיבים, לרבות הדפסות מותאמות אישית. גם האפשרות של דלתות אלומיניום מאוד פופולארית וניתן למצוא אותן יקרות יותר או פחות, כתלות באיכות הפרופילים והצביעה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!