מהן דלתות פנים אפוקסיות?

מהן דלתות פנים אפוקסיות ומה ההבדל בין דלת פנים אפוקסית לכל דלת פנים אחרת? כל מה שצריך לדעת על דלתות בצבע אפוקסי בשורות שלפניכם.

דלתות צבע אפוקסי הן למעשה הגדרה רחבה לכל סוגי הדלתות הזוכות לצביעה ייעודית של גוף הדלת באמצעות טכניקת צביעה שונות, דלתות פנים אפוקסיות ידועות גם בשם דלתות צבע בתנור, דלתות שלייפלק ועוד והן מתאפיינות בין היתר ברמת גימור גבוהה, מרקם חלק ואיכותי, עמידות גבוהה בפני שריטות וסימני שחיקה לאורך זמן ובידוד אופטימלי בפני מים ורעש. דלתות צבע אפוקסי מהוות כיום את אחד מסוגי דלתות הפנים המבוקשות ביותר וזאת למרות עלותם הגבוהה יותר באופן יחסי מדלתות פנים פופולריות אחרות כגון: דלתות למינטו.

איכויות דלתות האפוקסי ועמידותם בפני מים ורעש הובילו לכך שיותר ויותר ישראליים מעדיפים לשלם יותר על דלתות פנים איכותיות לבחירתכם שיהיו עמידות לאורך שנים. על מנת להבין את יתרונותיהן של דלתות פנים אפוקסיות חשוב לנו להסביר מהו צבע אפוקסי בכלל…

צבע אפוקסי – מה זה בכלל?

צבע אפוקסי הוא למעשה פולימר תרמוסטי מתקשה לאחר ערבוב עם חומרים מקשים אחרים. צבע זה מתאפיין בין היתר בעמידות גבוהה בפני שחיקה ורטיבות והוא משמש בין היתר גם לצרכי צביעת רכבים מכיוון שהוא בעל עמידות גבוהה גם בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים במיוחד. כמו כן, הצבע האפוקסי מתאפיין בעמידות לתהליכי קורוזיה שעלולים להופיע על גבי המשטח הצבוע. צבע זה מיועד למשטחים מחומרי גלם שונים והוא אופטימלי לצביעת מתכות שונות ולמטרות ציפוי למשטחי עץ שונים.

דלתות פנים אפוקסיות

דלתות פנים בצבע אפוקסי – הרבה יותר מדלת פנים רגילה, היתרונות הרבים של צבע האפוקסי הם אלו המייחדים את דלתות צבע אפוקסי. דלתות פנים אפוקסיות מיוצרות בין היתר מחומרי גלם שונים כגון: אלומיניום, מתכת ועץ וניתן לשלב בתוכן מילוי פלקסבורד התורם לרמת בידוד מקסימאלית של הדלת בפני רעשים. בדומה לכל דלת פנים אחרת, גם הדלתות בצבע אפוקסי ניתנות לתכנון ועיצוב אישי המותאם להעדפות הטעם האישיות של כל לקוח ולקוח, ובדומה לכל דלת פנים אחרת גם אותן ניתן לעטר באלמנטים דקורטיביים כאלו ואחרים באמצעות טכניקות צביעה ייעודיות.

מהם היתרונות של דלתות פנים אפוקסיות?

בשל יתרונותיהן הרבים, דלתות מצבע אפוקסי זוכות לפופולריות בעולם עיצוב הפנים ושיפוץ הבית. צבע אפוקסי מקנה לדלתות אלו מגוון יתרונות המשפרים את ערכן האסתטי ואת אורך החיים שלהן.

אחד מהיתרונות המובהקים של דלתות הפנים בצבע אפוקסי בהשוואה לדלתות פנים רגילות, טמון בעובדה שדלת צבע אפוקסי הינה דלת בעלת עמידות מרבית לחום, קורוזיה, רטיבות וסימני שחיקה לאורך זמן. יתרונות אלו ונוספים הפכו את הדלתות מסוג זה לדלתות הפנים המבוקשות והפופולאריות ביותר בישראל בפרק זמן קצר, וזאת מכיוון שדלתות אלו החלו להיות משווקות בישראל רק במהלך השנים האחרונות.

היתרונות המשמעותיים ביותר של דלתות פנים אלו הם:

  • אריכות ימים – דלתות פנים אפוקסיות עמידות למדי, וזה אחד היתרונות הבולטים שלהן. ציפוי אפוקסי יוצר משטח קשיח ועמיד בפני חריצים, שריטות ובלאי משימוש יומיומי. כל מתקין דלתות פנים מקצועי יסביר לכם שדלתות אלו הן השקעה טובה עבורכם לטווח הרחוק, מאחר והן ימשיכו להיראות טוב לאורך זמן.
  • עמידות לכימיקלים ולחות – לצבע אפוקסי עמידות מצוינת לכימיקלים ולחות. זה הופך את הדלתות הללו לפיתרון מצוין עבור חללים כמו חדרי אמבטיה ומטבחים. כמו כן, הדלתות ישמרו על הברק שלהן גם לאחר ניקוי עם חומרי ניקוי ביתיים רגילים בגלל העמידות הכימית שלהן.
  • דרישות תחזוקה וניקיון פשוטות – דלתות מצופות בצבע אפוקסי קלות לתחזוקה. ציפוי האפוקסי יוצר משטח חלק ולא נקבובי, עמיד בפני לכלוך וכתמים וניתן לניקוי בקלות בעזרת מטלית לחה. קלות טיפול זו מבורכת במיוחד בבתים עם מספר משתמשים או אזורים עתירי תנועה בהם שמירה על מראה נקי ומושך היא בראש סדר העדיפויות.

לפי אילו מאפיינים לבחור את צבע דלת הפנים?

את גוון הצבע של דלתות פנים אפוקסיות תוכלו לבחור מתוך קולקציית צבעים מרשימה ומגוונת העומדת לרשותכם בקטלוג המוצרים של דלתות בכר, כאשר בחירת הגוון חייבת להיעשות בהתאם לקו העיצובי של המרחב הדירתי בו היא מותקנת ובהתאם לגוון המועדף עליכם ביותר.

בחירת הצבע עבור דלתות מצבע שהוא אפוקסי קובעת את כל האסתטיקה והתחושה של החדר. חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים לפני שמחליטים על צבע כדי להבטיח שהדלתות ישלימו את החלל וישיגו את האפקט הרצוי.
ראשית, תסתכלו על הנכס שלכם בכללותו והעריכו את סגנון העיצוב הכללי שלו.

ערכות צבעים מסוימות משמשות יותר בהקשרי עיצוב מסוימים. בעיצוב עכשווי או מינימליסטי, למשל, ניתן להעדיף גווני עץ קרירים יותר או לבן קלאסי, בעוד בחלל מסורתי או כפרי יותר, גוונים חמים יותר כמו אדום או חום עשויים להתאים יותר. בחירת הצבע חייבת לקחת בחשבון את גודל החדר ואת כמות האור הטבעי שהוא מקבל.

בעוד שגוונים כהים יותר יכולים לספק נוחות, הם עשויים להתאים יותר לחדרים גדולים יותר ומוארים, ואילו גוונים בהירים עוזרים להגדיל ויזואלית חללים קטנים יותר. אם תקדישו מחשבה לגורמים הללו, תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי בחירת דלתות צבע אפוקסי וליצור אסתטיקה הרמונית בכל הבית שלכם.

שאלות נפוצות

האם ניתן להתקין דלתות אפוקסיות בכל חדר?

תוכלו להתקין את הדלתות בכל חדר, החל מחדרי אמבטיה שם הדלתות עם ציפוי אפוקסי יספקו לכם הגנה מפני לחות, ועד התקנת דלת פנים לממד.

האם ניתן לצבוע דלתות פנים מעץ בצבע אפוקסי?

כן, אפשר לצבוע דלתות פנים מעץ בצבע אפוקסי. צבע אפוקסי הוא ציפוי רב תכליתי הנצמד היטב למשטחים שונים, כולל עץ. בעת מריחת צבע אפוקסי על דלתות עץ, הוא מציע מספר יתרונות כגון עמידות בפני שריטות, הגנה מפני לחות וגימור מבריק.

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!