הבדלים בין דלתות פנים לדלתות חוץ

כל הההבדלים בין דלתות פנים לדלתות חוץ

במהלך כל שיפוץ או בנייה של מבנה שיהיה מיועד לבית, משרד וכו', נצטרך לקחת בחשבון את נושא הדלתות. בחירה של דלתות פנים איכותיות ודלתות חוץ יהיו שונות מן הסתם אלה מאלה כיוון שכל דלת יש לה ייעוד אחר וכל דלת אמורה לעמוד בתנאים שונים במקום שבו היא ממוקמת.

דלתות פנים לרוב יהיו יותר זולות מדלתות חוץ, כשדלתות חוץ הן כרטיס הביקור של כל מבנה והן מייצגות את מה שנמצא בחלל עצמו. בנוסף, הן חייבות להיות הרבה יותר משוריינות, כיוון שכל התכולה של המבנה נמצאת בתוכן והן משמשות מעין שומר ראש של המבנה עצמו. במאמר להלן נספק הסבר אודות ההבדלים בין שני סוגי דלתות אלו.

 

פונקציונאליות

דלתות פנים מטרתן לחוצץ בין החללים בתוך המבנה ולאפשר אינטימיות אקוסטית וחזותית לכל מי שנוכח בחלל. רצוי שדלתות הפנים יעוצבו בהתאם לעיצוב השולט בחלל, שכן יש להן תקפיד דקורטיבי בחלל המעוצב לא פחות משאר האלמנטים. דלתות חוץ לעומת זאת הן לחיצת היד הראשונה של כל מי שחודר לחלל, המטרה העיקרית שלהן היא לאפשר ביטחון כולל לכל החללים מבפנים, למנוע פריצות ולהגן מפני נזקי מזג האוויר. כמו כן, הן אמורות לבודד מחום וקור ולהיות חסינות מפני כל אסון שיכול להתרחש כגון שריפה, טילים וכו'.

 

מחירים

דלתות פנים יהיו זולות יותר מדלתות חוץ כיוון שהחומרי גלם שלהן יהיו הרבה יותר פשוטים מחומרי הגלם שמהן עשויות דלתות חוץ. לרוב דלתות פנים עשויות מעץ או מזכוכית משולבת, בעוד שדלתות חוץ עשויות מפלדה. הן מעוצבות ומרשימות במיוחד, בעלות מנעולים חכמים שמספקים הרתעה מפני פריצות.

 

שיטות התקנה

שיטות התקנת דלתות פנים וחוץ הן שונות. גם בדלתות פנים וגם בדלתות חוץ יהיה צורך לעיתים בהרכבת משקוף או בהוצאה של דלת ישנה, כשכל אלמנט כזה מעט מייקר את המחיר, אך עדיין הרכבה של דלת פנים תהיה מעט יותר זולה מדלת כניסה שהיא דלת יותר מסיבית ודורשת תחזוקה גבוהה יותר.

 

סוגי דלתות פנים וכניסה

דלתות כניסה יהיו לרוב דלתות איתנות, מסיביות ומעוצבות וניתן לשלב אותן עם עץ מלא שצבוע בחומר שמגן מקרני שמש, מלחות וגשם. כמו כן, הדלתות חייבות לעמוד בכל תווי התקן.

 

דלתות הזזה

יתאימו לחללים פנימיים שבתוך המבנה. לרוב חללים שלא מצריכים אטימות הרמטית שכן הן נטולות מנעול.

 

דלתות למינטו

דלתות למינטו אלו דלתות דקורטיביות שמתאימות לכל חללי הבית הפנימיים, הן נחשבות לדלתות מודרניות שמספקות את המראה הרענן והחדשני, הן עשויות מעץ דחוס ומגיעות במגוון של גוונים שאותם ניתן להתאים לכל חלל.
דלתות פנים כפולות – אלו דלתות בעלות שתי כנפיים שמאפשרות פתיחה לכל צד. דלתות אלו מיועדות למבנים עם פתח גדול או חללי אירוח גדולים או חדרי המתנה וכו'.

 

דלתות אקוסטיות

דלתות אקוסטיות הן דלתות שמבודדות רעש, דלתות מסוג זה יהיו גם בחללי הפנים וחשוב שגם דלת כניסה תהייה אקוסטית ותמנע את הרחשים בחוץ. היום יש דרישה לדלתות אקוסטיות, מה שמאפשר לכל דיירי הבית פרטיות ואינטימית מקסימלית.

 

דלתות מעוצבות

לרוב דלתות הכניסה יהיו מעוצבות ודקורטיביות, כל אחד רוצה להיכנס לחלל שלו כשהדלת הראשונה מולו היא אלגנטית ומעניקה את האווירה הנעימה לכל המבנה. ניתן כמובן גם לרכוש דלתות מעוצבות לחדרים שמיועדים לפנים הבית. ניתן למצוא מגוון של דלתות פנים בתל אביב ובכל אולמות התצוגה הגדולים ברחבי הארץ וניתן לחפש דלתות פנים בקטלוג של עיצוב פנים וכו'

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!