איך לבדוק שהדלתות בבית החדש תקינות

בדק בית ותקינות דלתות הבית

רכישת דירה היא אירוע משמח וחשוב ביותר אשר דורש לא מעט תעצומות נפש על מנת לעבור אותו בהצלחה. בטרם הכניסה לדירה עצמה חשוב לבצע בדיקת בדק בית באמצעות מהנדס בדק בית וזאת על מנת שיאתר את ליקויי הבית השונים וכן את תקינות הדלתות החדשות בבית. באמצעות בדק בית ניתן לדעת בוודאות אילו ליקויים קיימים בדלתות הבית ובשאר חדרי הבית ואילו ליקויים אנו יכולים לתקן ואלה לא.

אם חשבתם שדלתות הבית הן עוד פריט רגיל שאינו יכול להינזק טעיתם. גם בדלתות הבית נוצרים לעיתים פגמים וליקויים שונים שעין אדם אינם יכולה לזהות, ורק באמצעות בדיקת בדק בית אשר מתבצעת באמצעות מהנדס בדק בית מנוסה יכולה לעלות על ליקויים ופגמים אלו. מהנדס בדק הבית יכול לזהות פגמים שונים בכל סוגי דלתות לבית או חוץ, בין אם הן חדשות או ישנות. כמו כן הוא יכול לזהות ליקויים בשאר חלקי הבית, היכן והאם ניתן לתקן אותם?

קחו בחשבון שכל ליקוי אשר מתבצע בעזרת בדקת הבית באמצעות מהנדס בדק בית עלול להיות ליקויי שלא ניתן לתקן אותו ועלול להוריד מערך הדירה שלכם בבוא העת שתרצו למכור אותה. לכן חשוב לדעת אם ישנם ליקויים שונים ומהו מצבם, והאם הם במסגרת האחריות של הקבלן, במידה והם באחריות הקבלן התיקונים מוטלים על קבלן הבניין תוך תקופה מסוימת. בתקופה זאת על הקבלן לתקן את הליקויים השונים במידה והקבלן אינו מבצע את התיקונים בתקופת האחריות, או שמבצע תיקונים חלקיים, תוכלו לתבוע את קבלן הבניין ולזכות בפיצויים בהתאם לחוק.

 

כיצד מתבצעת בדיקת בדק בית לדלתות בית חדש?

על מנת לבדוק את תקינות דלתות הבית חשוב שמהנדס בדק בית יבדוק את כל דלתות הבית הרלוונטיות בדירה כולל דלת כניסה לדירה, דלתות פנים לחדרים השונים בחלל הבית וכן דלת היציאה למרפסת או לגינה במידה ויש. מה שחשוב לבדוק בעת בדיקת בדק בית דלתות את הדברים הבאים:

איטום הדלת – דלת הבית צריכה להיות אטומה באופן תקין בהתאם לדרישות התקן הקיימות.
דרגת האיטום – דרגת האיטום בדלת הכניסה צריכה להיות בהתאם להפחתת הקול, כלומר היא צריכה להיות אינדקס משוכלל של הפחתת קול.
תו תקו לדלת – הדלת חייבת להיות מסומנת באמצעות תו תקן המעיד על תקינותה. הסימון עצמו צריך להיות במיקום מסוים בדלת בהתאם לסעיף התקן של דלתות כניסה.
ליקויים שונים – דלת הכניסה וכן שאר דלתות הבית צריכות להיות נקיות מפגמים וליקויים שונים כגון: צבע, שריטות, קילופים, ציריים רופפים, מנגנון סגירה לקוי.

 

בדיקת תקינות דלתות הבית עם מהנדס בדק בית או חברת בדק בית

בדיקת תקינות דלתות הבית חייבת להיעשות באמצעות מהנדס בדק בית או חברת בדק בית, אשר יאתרו את כל ליקויי הבנייה בדלתות הבית וכן שאר הליקויים השונים בדירה. בדו"ח של בדק הבית חייבים להיות כל הליקויים שאותרו בדלתות הדירה והרלוונטיים לדירה עצמה. בהתאם לכך על המהנדס או החברה לתת לתאר בפני הלקוח את כל הליקויים הפגמים אשר נמצאו בדירה שעליו לתקנם. וכן באותו דו"ח שמגיש מהנדס בדק בית או חברת בדק בית יהיו הנחיות לתיקון, עלות התיקונים של ליקויי הבנייה ותמונות רלוונטיות.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!